V páté epizodě se seznámíme s výkonným ředitelem Bohemia Interactive Studio Markem Španělem. Studio, jež se zaměřuje na realistické bojové simulace, založil v roce 1999 společně se svým bratrem Ondřejem a Slavomírem Pavlíčkem. Originální pojetí her přinesly studiu nejenom celosvětový úspěch, ale i spolupráci s vojenskými složkami různých států.
BOHEMIA INTERACTIVE STUDIO
(1999 / Mníšek pod Brdy, Praha, Amsterdam, Pattaya)
Největší herní studio v Česku založili bratři Marek a Ondřej Španělé a Slavomír Pavlíček. Zaměřuje se na realistické bojové simulace. První hrou studia byla celosvětově úspěšná Operace Flashpoint (2001). Ná základě této hry australská pobočka Bohemia Interactive Simulations vytvořila taktický simulátor Virtual Battlespace Systems (2002), který dodnes slouží v mnoha státech (Austrálie, USA, Izrael, Kanada aj.) pro výcvik vojsk. Z obvykého portfolia válečných her vybočuje explorativní adventura a platforma pro tvorbu vlastních her Ylands (2019). Zatím poslední díl série s názvem Arma Reforger (2022) představil hráčům nový herní engine Enfusion a slouží zároveň jako vývojová platforma pro připravovaný „plnohodnotný“ titul Arma 4. Studio se orientuje na úzkou a dlouhodobou spolupráci s herní komunitou a na hledání novátorských řešení při vývoji a vydávání nových titulů.
Web: www.bohemia.net
Facebook: BohemiaInteractive