Dokument GAME STORY vypráví příběhy vzniku nejzásadnějších českých počítačových her posledních čtyř desetiletí, které formovaly generace fanoušků a dokázaly se prosadit ve světě.
Unikátní pohled na zrození nejúspěšnějších domácích herních vizionářů, jejichž kariéra začínala často v „garážích“ a mnohé dovedla až k milionovému byznysu. V jednotlivých dílech nechá seriál nahlédnout do zákulisí tuzemské herní scény, fascinujícího tvůrčího odvětví, které generuje větší příjmy než filmový a hudební průmysl dohromady. GAME STORY připomene legendární herní tituly, z nichž se staly fenomény daného žánru.
1. díl – Virus
Herní pionýr František Fuka z vlastního nadšení programoval první české hry pro osmibitové počítače. S Tetrisem 2 stál na přelomu 80. a 90. let u zrodu tuzemského herního zázraku. A kdo přišel po něm?
2. díl – Klíče
Sen několika studentů a zapálených hráčů počítačových her se zhmotnil díky školnímu počítači a herní předělávce s názvem Tajemství Oslího ostrova. Hráčskou pecku z ní ale udělal až osvícený vydavatel.
Jak je možné, že se v 90. letech v České republice, kde měl na počítač málokdo, dařilo hned dvěma herním časopisům? A co přinesla jejich rivalita tuzemské herní scéně?
Z malého simulátoru stvořila parta nadšenců kultovní vojenskou střílečku, Operaci Flashpoint, která se stala jedničkou na všech trzích. Češi s ní získali herního „Oscara“ a dobyli svět.
Hra jako umění v podání Jakuba Dvorského, který zdolal herní olymp adventurami vycházejícími z klasické animace. Se svou další hrou Machinarium dobyl sociální sítě i mobilní platformy.
Jaký je příběh vzniku nejpopulárnějšího českého hyperrealistického Euro Truck Simulatoru? A jak se vyplatilo starat se o hobby komunitu?
Od deskových her na hrdiny až po epické počítačové RPG ze středověku z českých luhů a hájů. Jaké náhody sehrály svou roli v cestě k pohádkovému bohatství, které získala parta českých vývojářů?
Dvojice kamarádů zažila sen všech startupistů. Svým Factoriem vytvořili nejúspěšnější českou budovatelskou strategii, ale podařilo se jim prosadit i v konkurenci Minecraftu na mezinárodní scéně.
V jednoduchosti je síla, ale musíte na to přijít. Co všechno se muselo stát, aby se z virtuálnísekačky v tanečním rytmu Beat Saber stala naprostá herní bomba? A jak se programuje úspěch levou rukou?
Hry už dávnou nejsou jenom pro kluky. Stojíme na začátku nové éry, kdy už holky nechtějí jen hrát, ale i vyvíjet hry podle svých vlastních představ.
GAME STORY
Web: ČESKÁ TELEVIZE – GAME STORY
NÁMĚT: Marek Novák
REŽIE: Štěpán FOK Vodrážka
SCÉNÁŘ: Štěpán FOK Vodrážka, Jan Smutný, Jan Vejnar
KAMERA: Kryštof Hlůže
ZVUK: Ivo Broum
STŘIH: Tomáš Elšík, Michal Böhm
DRAMATURG: Martin Novosad
PRODUCENT: Marek Novák (Xova Film), Jakub Jíra (Shore Points)
VÝKONNÁ PRODUCENTKA ČESKÉ TELEVIZE: Jarmila Hoznauerová
KREATIVNÍ PRODUCENTKA ČESKÉ TELEVIZE: Kateřina Ondřejková
PRODUKČNÍ SPOLEČNOSTI: Xova Film, Shore Points, Czech Television
PODPOŘENO: Jihomoravský filmový nadační fond
PARTNER PROJEKTU: Česká spořitelna
MEDIÁLNÍ PARTNER: Xzone
ÚČINKUJÍ: Marek Španěl, Daniel Vávra, Jakub Dvorský, Slavomír Pavlíček, Pavel Šebor, Ján Ilavský, Michal Kozelek, Tomáš Kovařík, František Fuka a další.