Bzzzt je rychlá klasická hra ve stylu jump-dash-run s atraktivním a moderním designem. Tato krásná pixel-artová precision plošinovka, inspirovaná technickou revolucí osmdesátých let, přenese hráče zpět v čase a skrze zbrusu nový příběh vzdá hold populárním herním designům z dřívějška. Hráč čelí smrtícím nástrahám, využívá speciální schopnosti, proskakuje řadou úrovní a dokazuje, že dokáže plně ovládat nově získané robotické tělo.
Statické plošiny a dlaždice na pozadí použité ve hře mají více než 1,25 milionu ručně kreslených pixelů, což zabralo čtyři roky pixelování.
K vytvoření hudby ke hře využil Martin Linda program Rytmik, který sám vyvinul.
Od prvního pixelu hry Bzzzt a jejího vydání uplynuly přesně 4 roky.
Svoji první hru Colony 28 vydal Karel Matějka v roce 1997. Byla to také plošinovka.
Karel Matějka replies: “I think the tuning was one of the hardest things I've ever done. I don't think I could have made a game where there were, say, four environments, each environment had 10 levels, and every fifth level had a bonus minigame and the tenth had a boss. I need each level to have an underlying idea, and that idea needs to be supported by its architecture and the placement of the collectible bolts to fit the rhythm exactly. It needs to be orchestrated down to the last detail. At the same time, the game must constantly surprise, it must not become stale. And in this respect, I did my best.”
1. místo v kategorii INDIE OF THE YEAR na IndianTV – hlasování komunity
6. místo na IndieDB's INDIE OF THE YEAR 2023 – hlasování hráčů
Best Design GDS 2022
Indie Community Vote GDS 2022
CINEMAX GAMES
Vývojář počítačových her a nadšenec do pixel artu Karel Matějka známý jako KO.DLL. Svoji první 8bitovou hru vyvinul ve 12 letech. Po více než 30 letech strávených v herním průmyslu prací pro velká vývojářská studia vytvořil vlastní hru Bzzzt. „Možná je to mou vášní pro pixel art, kouzlem starých her, které podněcují představivost hráčů, nebo je mi dobře v minulosti. To všechno mě vedlo k tomu, že jsem se znovu pokusil tvořit hry starým způsobem, abych zjistil, jestli to zázračné kouzlo osmdesátých let může fungovat i dnes a jestli se mohu o své první zážitky a pocity z hraní 8bitových her podělit s moderními hráči.“
Portfolio: Bzzzt (2023)
Získejte více informací na rostoucí česko&slovenské archivační a herní platformě.
visiongame.czCREAKS
Detail hryMASHINKY
Detail hryArma
Detail hry